Nr. rej. _ _ _/ _ _/ 201_
……………………………………………………
(nazwa pracodawcy (pieczęć)
KARTA SZKOLENIA WSTĘPNEGO
W DZIEDZINIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY
1.Imię i nazwisko osoby
odbywającej szkolenie ………………………………………………………………………………………………….. |
|
2. Nazwa komórki organizacyjnej …………………………………………………………………………………………………………………. | |
3. Instruktaż ogólny |
Instruktaż ogólny przeprowadził w dniu _ _ / _ _ / 201_ r.
……………………………………………………………… (imię i nazwisko przeprowadzającego instruktaż) ………………………………………………………………. (podpis osoby, której udzielono instruktażu*)
|
4. Instruktaż stanowiskowy |
1) Instruktaż stanowiskowy na stanowisku pracy ………………………………………………………………….. przeprowadził w dniach _ _ – _ _ / _ _ / 201_ r. ………………………………………………………………….. (imię i nazwisko przeprowadzającego instruktaż)
Po przeprowadzeniu sprawdzianu wiadomości i umiejętności z zakresu wykonywania pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy Pan(i) ……………………………………….. ……………………………………..………….. został(a) dopuszczony(a) do wykonywania pracy na stanowisku
………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………. _ _ / _ _ / 201_ …………………………………………………. (podpis osoby, której udzielono instruktażu*) (data i podpis kierownika komórki organizacyjnej)
|
2)** Instruktaż stanowiskowy na stanowisku pracy ………………………………………………………………. przeprowadził w dniach ………………………………..… r. ……………………………………………………………….. (imię i nazwisko przeprowadzającego instruktaż)
Po przeprowadzeniu sprawdzianu wiadomości i umiejętności z zakresu wykonywania pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy Pan(i) ……………………………………….. ……………………………………..………….. został(a) dopuszczony(a) do wykonywania pracy na stanowisku
………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………… ………………………………………………………………. (podpis osoby, której udzielono instruktażu*) (data i podpis kierownika komórki organizacyjnej)
|
|
Niniejszym oświadczam, iż w ramach szkolenia stanowiskowego, zgodnie z jego programem, że zostałem/am zapoznany/a z oceną ryzyka zawodowego oraz poinformowany/a o poziomie ryzyka zawodowego na stanowisku/ach pracy i środowisku pracy w ramach szkolenia wstępnego BHP, co potwierdzam własnoręcznym podpisem.
Data: _ _ / _ _ / 201_ Podpis osoby przeszkolonej ………………………………………………….
|
* Podpis stanowi potwierdzenie odbycia instruktażu i zapoznania się z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczącymi wykonywanych prac.
** Wypełniać w przypadkach, o których mowa w § 11 ust. 1 pkt. 2 i ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Szkolenie wstępne ważne jest do 12 miesięcy od daty szkolenia dla pracowników na stanowiskach adm-biurowych i robotniczych. www..pl tel.501982446
PROGRAM INSTRUKTAŻU OGÓLNEGO
Lp. |
Temat szkolenia*) |
Liczba godzin**) |
1 |
Istota bezpieczeństwa i higieny pracy. |
0,6 |
2 |
Zakres obowiązków i uprawnień pracodawcy, pracowników
oraz poszczególnych komórek organizacyjnych zakładu pracy i organizacji społecznych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. |
|
3 |
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów lub zasad bezpieczeństwa
i higieny pracy. |
|
4 |
Zasady poruszania się na terenie zakładu pracy. |
0,5 |
5 |
Zagrożenia wypadkowe i zagrożenia dla zdrowia występujące
w zakładzie oraz podstawowe środki zapobiegawcze. Ryzyko zawodowe oraz zasady ochrony przed zagrożeniami. |
|
6 |
Podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane z obsługą
urządzeń technicznych oraz transportem wewnątrzzakładowym. |
0,4 |
7 |
Zasady przydziału odzieży roboczej i obuwia roboczego oraz środków
ochrony indywidualnej, w tym w odniesieniu do stanowiska pracy instruowanego. |
0,5 |
8 |
Postępowanie powypadkowe – obowiązki pracownika i pracodawcy. | |
9 |
Porządek i czystość w miejscu pracy oraz higiena osobista pracownika
– ich wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo pracownika. |
|
10 |
Profilaktyczna opieka lekarska – zasady jej sprawowania w odniesieniu
do stanowiska pracy instruowanego |
1,0 |
11 |
Podstawowe zasady ochrony przeciwpożarowej oraz postępowania w razie pożaru. | |
12 |
Organizacja i zasady udzielania pomocy przedlekarskiej w razie wypadku. | |
RAZEM |
3,0 |
**)w godzinach lekcyjnych trwających 45 minut.
Lp. |
Temat szkolenia |
Liczba godzin*) |
|
Instruktażu osób wymienionych w §11 ust.1 rozporządzenia (nie dotyczy pracowników wymienionych w kolumnie 4) |
Instruktażu pracowników administracyjno-biurowych narażonych na działanie czynników uciążliwych |
||
1. |
Przygotowanie pracownika do wykonywania określonej pracy, w tym w szczególności:
a). omówienie warunków pracy z uwzględnieniem:
b). omówienie zagrożeń wynikających przy określonych czynnościach na stanowisku pracy, wyników oceny ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą i sposobów ochrony przed zagrożeniami oraz zasad postępowania w razie wypadku lub awarii, Oświadczam, potwierdzając podpisem odbycie szkolenia, iż zgodnie z wytycznymi Kodeku Pracy (Art. 2374. § 3):
…………………………………… i akceptuję poziom ryzyka (Art. 2071. § 1, pkt. 1 i 2; Art. 226. pkt. 2).
1) ………………………………………………………… dział……………………………..tel.:………………… 2) ………………………………………………………… dział……………………………..tel.:………………… 3) …………………………………………………………dział……………………………..tel.:…………………
(Art. 2092. § 1.pkt. 1 i 2).
1) ………………………………………………………… dział……………………………..tel.:………………… 2) ………………………………………………………… dział……………………………..tel.:………………… 3) …………………………………………………………dział……………………………..tel.:…………………
Miejsce zbiórki do ewakuacji znajduje się: ……………………………………………………………………
c). przygotowanie wyposażenia stanowiska roboczego do wykonywania określonego zadania. |
2,0 ……………..………. Podpis pracownika |
2,0 |
2. |
Pokaz przez instruktora sposobu wykonywania pracy na stanowisku pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem metod bezpiecznego wykonywania poszczególnych czynności i ze szczególnym zwróceniem uwagi na czynności trudne i niebezpieczne. |
0,5 |
– |
3. |
Próbne wykonanie zadania przez pracownika pod kontrolą instruktora. |
0,5 |
– |
4. |
Samodzielna praca pracownika pod nadzorem instruktora. |
4,0 |
– |
5. |
Omówienie i ocena przebiegu wykonywania pracy przez pracownika. |
1,0 |
– |
RAZEM |
minimum 8,0 |
minimum 2,0 |
*)w godzinach lekcyjnych trwających 45 minut.